Kjøpshjelp
Skriv ut

Nyttig informasjon om kjøp i vår nettbutikk

Under finner du informasjon vedrørende kjøp, levering og retur i vår nettbutikk.

Produktinformasjon og pris
Hvert produkt i vår nettbutikk er merket med artikkelnummer, pris og en produktbeskrivelse som forteller om material, varetype, m.m.
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden.

Salgs- og leveringsbetingelser
Mestergull Web Shop AS vil utøve største nøyaktighet ved mottak og ekspedering av din bestilling.
Normalt vil du motta varene 2-7 virkedager etter at bestillingen er mottatt hos Mestergull Web Shop AS. Dersom levering ikke kan skje på grunn av at varen ikke finnes på lager eller forsinkelser av andre grunner vil du få skriftlig beskjed om dette via e-post. Du kan også kontakte kundeservice ved eventuelle spørsmål (webshop@mestergull.no/ 64 97 51 00). Mestergull Web Shop AS tar ikke ansvar for forsinkelser forårsaket av Posten Norge AS. Mestergull Web Shop AS leverer varer kun til adresser i Norge.
Vi sender varene med servicepakke fra Bring. Kostnader for frakt er standard 99,- for alle forsendelser der den samlede ordren er under 500,- For en ordre over 500,- er det gratis frakt. Du kan velge mellom å hente pakken på nærmeste postkontor eller utlevering hos en valgfri Mestergull butikk.
Vi tar betalt for varen og trekker dette fra konto samme dag som varen blir sendt deg.
Når du handler hos Mestergull Web Shop AS blir betalingen behandlet av Teller AS som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Rutiner for retur av varer
Dersom du ønsker å avbestille varene må du gi oss skriftlig beskjed pr e-post. Send til vår kundeservice: webshop@mestergull.no
Ønsker du å sende en vare i retur til oss sender du den til adressen som du finner bakpå heftet som kom med forsendelsen. Vedlagt pakken må du sende returskjema som du fikk sammen med varen. Straks vi har mottatt varen setter vi inn penger på den kontoen betalingen kom fra.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Mestergull Web Shop AS skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Mestergull Web Shop AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre, samt at Mestergull Web Shop AS i forbindelse med reklamasjoner står for returporto. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover.

I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Returner varen i samme stand som du mottok den og legg ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen). Du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto.